richard-wernemar-vd-philip-morris

Nya smakrika nyheter från Shiro

Nu lanserar Philip Morris sitt första tobaksfria snus. Det är förra årets förvärv av AG Snus som lett till produktutvecklingen och att man nu nylanserar Shiro med både nya smaker och i en helt ny kvalitet. Vi har pratat med Richard Wernemar som är VD för Philip Morris.

Förra året, 2021, köpte Philip Morris upp AG Snus och i samband med det går bolaget nu vidare genom att lansera Shiro på nytt där man utvecklat receptet och nu har en ny produkt i ännu bättre kvalitet än tidigare. Richard Wernemar, VD för Philip Morris, berättar för oss att inspirationen är hämtad från det viktiga arbetet bolaget jobbar med för att få en rökfri värld.

Förvärvet som lett till lansering av nya produkter

I Sverige har Philip Morris erbjudit rökfria produkter sedan 2019 vilket har varit till hjälp för att få människor att sluta röka. Det är sedan köpet av AG Snus som bolaget nu tar ett ytterligare steg i arbetet genom att erbjuda nytt tobaksfritt snus. 

Produkterna är Shiro och Kapten och är enligt Richard Wernemar två värdefulla kategorier i bolagets produktportfölj. Den svenska marknaden är viktig då snus som alternativ till rökning är stort. Att snusa anses vara ett bra hjälpmedel för att sluta röka.

Shiro lanserar nya produkter

Vad gör detta snus så speciellt?

Shiro är inte en helt ny produkt i sig utan har funnits i en äldre version på marknaden tidigare. Det är produktutvecklarna hos AG Snus som med nytt recept tagit fram en helt ny snusprodukt där man vänder sig till en bred målgrupp. I arbetet med att ta fram produkten har man tänkt till kring alla delar som smak, styrka, innehåll och utseende. Namnet Shiro är japanskt och betyder vit och snuset är tillverkat av ren växtfiber. Snuset passar enligt Philip Morris för någon som vill ha något diskret och bekvämt under läppen.

Hur är smaken på produkterna?

Richard Werneman berättar att produkterna framför allt kommer i smakerna mint och mentol som är stora på marknaden idag. Bolaget har förutom dessa smaker också tagit fram ett uppfriskande snus som kallas Sour Red Berry 06 med smak av röda bär. Med unika nummer för varje smak vill Philip Morris underlätta för användaren i valet av snus. De som nu lanseras är förutom Sour Red Berry; Fresh Mint 01Cooling Mint 02 och Tingling Mint 03.

I vilka styrkor erbjuder ni de nya produkterna?

Snuset kommer förutom i olika smaker även i storlek Slim eller Mini. De finns dessutom i olika smakstyrkor och kan köpas i Extra strong, Strong, Medium eller Low så det finns ett produktsortiment som vänder sig till en bred målgrupp.

Hur ser framtiden ut för er?

Philip Morris vision om en rökfri värld är stor. Hittills har bolaget rönt stora framgångar och intäkterna från rökfria produkter planeras öka med mer än 50% till år 2025 säger Richard Wernemar. Flera smaker under varumärket Shiro är att vänta inom det närmsta.

Med en lång historia som sträcker sig hela 175 år bakåt inom tobaks- och cigarettindustrin känner bolaget sina konsumenter väl. Enligt Philip Morris har de goda kunskaper kring vad som efterfrågas och vad till exempel en rökare vill ha för att ta ett slutgiltigt beslut kring att sluta röka. Med sina nya produkter tar bolaget ett stort kliv mot sin vision om en rökfri värld.

  • Nyhet
    Prisgaranti
    Shiro 02 Cooling Mint Strong Slim
    Shiro 02 Cooling Mint Slim Strong
  • Nyhet
    Prisgaranti
    Shiro 03 Tingling Mint Extra Strong Slim
    Shiro 03 Tingling Mint Extra Slim Strong
  • Nyhet
    Prisgaranti
    Shiro 01 Fresh Mint Medium Slim
    Shiro 01 Fresh Mint Slim Medium
  • Nyhet
    Prisgaranti
    Shiro 06 Sour Red Berry Medium Slim
    Shiro 06 Sour Red Berry Slim Medium

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Varukorg